Πρόσφατα Νέα
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΟ ΣΧΟΛΙΟ - Τετάρτη, 04 Δεκεμβρίου 2024 09:54
Πέμπτη, 19 Οκτωβρίου 2017 10:02

Εγγύηση Καταθέσεων

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

1) Η ΕΛΛΗΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΗ Α.Ε.Π.Ε.Υ. σε εφαρμογή των αποφάσεων της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς (αρθ. 16 & 18 απόφ. 2/452/1.11.2007) διαχωρίζει τα πιστωτικά υπόλοιπα των πελατών της από τα χρηματικά υπόλοιπα της Εταιρείας σε Ευρώ και σε ξένο νόμισμα. Τα πιστωτικά υπόλοιπα διαθεσίμων πελατείας τηρούνται ημερησίως σε ειδικούς λογαριασμούς διαθεσίμων πελατείας στα πιο κάτω τραπεζικά πιστωτικά ιδρύματα.: ALPHA BANK, ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ, EUROBANK ERGASIAS, ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΤΡΑΠΕΖΑ ΧΑΝΙΩΝ.

2) Στο πλαίσιο εφαρμογής του Νόμου 4370/2016 «Συστήματα Εγγύησης Καταθέσεων (ενσωμάτωση Οδηγίας 2014/49/ΕΕ), Ταμείο Εγγύησης Καταθέσεων και Επενδύσεων και άλλες διατάξεις» τα πιστωτικά ιδρύματα οφείλουν να λειτουργούν τα απαραίτητα συστήματα, σύμφωνα με τις εκάστοτε επιχειρησιακές και τεχνικές προδιαγραφές που ορίζει το ΤΕΚΕ, όπως το Ηλεκτρονικό Αρχείο Πελατοκεντρικού Συστήματος (ΗΑΠΣ), τα οποία διασφαλίζουν τον εντοπισμό και την παρακολούθηση των λογαριασμών ανά καταθέτη. Το Ηλεκτρονικό Αρχείο Πελατοκεντρικού Συστήματος (ΗΑΠΣ) διαθέτει τις τεχνικές προδιαγραφές, τους κανόνες και τις διαδικασίες για να δεχθεί την εμπρόθεσμη και ασφαλή υποβολή στοιχείων και πληροφοριών από τα πιστωτικά ιδρύματα σε αυτό με σκοπό την κάλυψη τους από το Σύστημα Εγγύησης Καταθέσεων.

Προκειμένου τα πιστωτικά ιδρύματα να είναι σε θέση να ανταποκριθούν στην ως άνω υποχρέωση και ως εκ τούτου να καταστεί εφικτή η σωστή διαχείριση και παραγωγή των αρχείων ΗΑΠΣ ΙΙ με τις προδιαγραφές που ορίζει το ΤΕΚΕ, σας ενημερώνουμε ότι είναι αναγκαίο η Εταιρεία μας να προσκομίζει στα πιστωτικά ιδρύματα αρχεία με όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες (αναλυτικά στοιχεία πελατών, ακριβές πιστωτικό υπόλοιπο ανά δικαιούχο) και σύμφωνα με τις προδιαγραφές του αρχείου ΗΑΠΣ ΙΙ, προκειμένου στη συνέχεια τα πιστωτικά ιδρύματα να προβαίνουν σε συνένωση των αρχείων ώστε να καθορίσουν τους πραγματικούς δικαιούχους με πιστότητα και πληρότητα και να διαπιστώσουν το ακριβές υπόλοιπο ανά δικαιούχο, το οποίο τηρείται στην ίδια τράπεζα.

 

3) Η Εταιρεία ενημερώνει τον πελάτη ότι σύμφωνα με το άρθρο 10 παρ. 2 του Ν. 4370/2016, από την εγγύηση καλύπτεται ο πραγματικός δικαιούχος του πιστωτικού υπολοίπου, εφόσον το πρόσωπο αυτό ορίζεται ή δύναται να οριστεί πριν από την ημερομηνία κατά την οποία μία κατάθεση καθίσταται μη διαθέσιμη. Σε περίπτωση πολλών πραγματικών δικαιούχων, για την εφαρμογή του ορίου του άρθρου 9 παρ. 1 του Ν. 4370/2016, ήτοι εκατό χιλιάδες (100.000) Ευρώ ως ανώτατο όριο αποζημίωσης για καλυπτόμενες καταθέσεις του ίδιου καταθέτη σε πιστωτικό ίδρυμα που καλύπτεται από το ΤΕΚΕ, λαμβάνεται υπόψη το μερίδιο που αναλογεί στον καθένα με βάση τις νόμιμες ή συμβατικές ρυθμίσεις που διέπουν τη διαχείριση των κατατεθέντων ποσών.

 

4) Η Εταιρία επιμερίζει τα πιστωτικά υπόλοιπα πελατών σε λογαριασμούς πελατείας σε ελληνικά πιστωτικά ιδρύματα pro rata ώστε το πιστωτικό υπόλοιπο του πελάτη, ημερησίως, να κατανέμεται με το ίδιο ποσοστό που αυτό έχει σε σχέση με τα συνολικά πιστωτικά υπόλοιπα πελατείας σε όλους τους λογαριασμούς πελατείας της ΕΠΕΥ (μέθοδος pro rata), γεγονός που σημαίνει ότι είναι αδιάφορο σε ποια τράπεζα καταθέτει τα χρήματά του ο πελάτης.

 

5) Το μηχανογραφικό σύστημα, το οποίο χρησιμοποιεί η Εταιρεία μας για το διαχωρισμό των περιουσιακών στοιχείων των πελατών από τα περιουσιακά στοιχεία της ιδίας, παρέχει όλη την απαιτούμενη υποστήριξη και πληροφόρηση και έχει προσαρμοστεί πλήρως στις προδιαγραφές που απαιτούνται για την ανάλυση των πιστωτικών υπολοίπων των πελατών και την επαλήθευση τους με τους αντίστοιχους λογαριασμούς πελατείας που τηρούνται στα πιστωτικά ιδρύματα και στις προδιαγραφές που έχουν ανακοινωθεί από το ΤΕΚΕ.

 

Διαβάστηκε 7635 φορές
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Πιστοποιημένα Στελέχη Διαχείριση Παραπόνων »